Vi styrker vår digitale kompetanse

Nucleus løser stadig flere digitale oppdrag. Nå er digitalrådgiver Kristian Haakonsen og digital designer Fredrik Larsen på plass for å styrke vår digitale kompetanse.

nyansatte_fredrik_kristian

– Bransjen er på vei mot enda dypere integrering av digitale løsninger, teknologi og kommunikasjonsfaget. Det handler ikke om kanaler lenger. Det digitale aspektet ved leveransene bli mer og mer omfattende. Derfor er vi glade for å få på plass Fredrik og Kristian, som styrker oss med både spesialkompetanse og verdifull erfaring, sier administrerende direktør Øyvind Løland.

Kristian Haakonsen kommer fra mediebyrået Maxus, der han bygde opp selskapets avdeling for sosiale medier i Norge. Han har tidligere arbeidet for ulike nasjonale og globale oppdragsgivere med rådgivning om strategisk bruk av digital kommunikasjon, markedsføring og sosiale medier. I Nucleus vil Kristian særlig arbeide med konseptutvikling, uttak og rådgivning knyttet til digital forretningsutvikling og digital kommunikasjon. Han er imponert over sine nye medarbeidere.

– Det er et høyt faglig nivå hos Nucleus, med strategisk sterke seniorrådgivere og dyktige tekstforfattere, utviklere og designere. Miljøet er virker veldig bra og jeg ser frem til å gå på jobb hver dag, sier 25-åringen fra Asker, som ikke kunne si nei da han fikk henvendelsen fra Nucleus.

– Jeg håper å bidra med kunnskap om den digitale verden og å drive digital forretningsutvikling for kundene. Det er ekstremt viktig å vise til konkrete resultater på alt vi gjør, og her tror jeg min bakgrunn fra mediebyrå kan være veldig nyttig, sier Kristian.

Digital designer Fredrik Larsen er 26 år og kommer fra Kongsvinger. Han vil i hovedsak arbeide med digitale produksjoner og løsninger for våre kunder, særlig innenfor kampanjer og innholdsproduksjon. Fredrik kom fra stilling som designer i Oculos AS. Han er også tidligere utvikler og medgründer av gamermag.no, Norges største dedikerte e-sport-magasin.

– Det virket givende å være med på en digital satsing i et byrå med mange spennende kunder og prosjekter, forteller han.

– Siden jeg jobber med design og utvikling av digitale løsninger, vil jeg si at styrkene mine er interessen for teknologi og motivasjonen for faglig utvikling. Jeg er veldig fornøyd så langt og har jobbet med flere varierte og utfordrende prosjekter. I tillegg har jeg blitt tatt i mot med åpne armer av en faglig kompetent gjeng, sier Fredrik.

Som en del av vår digitale satsing har vi også meldt oss inn i INMA (Interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon).