Vi har akkurat lagt bak oss fire intensive dager i Berlin. Gjennom to og en halv dag med jobbing og pitching, har hele byrået jobbet med strategiske og kreative problemstillinger for Husleie.no.

Oppholdet har vært gull verdt for begge parter. Vi har på en strukturert måte jobbet fram kommunikasjonskonsepter tuftet på kreative prosesser, og det har vært nyttig trening for alle, og spesielt de som ikke har jobbet så ofte med slike utfordringer før.

Vi satte sammen grupper med kolleger som kanskje ikke jobber så tett til daglig, og fikk dermed også en tilleggsdimensjon på arbeidet. Gruppene jobbet hardt, og konkurransen var reell og merkbar – dette var en konkurranse alle ville vinne. Da pitchen lørdag ettermiddag var unnagjort var det en relativt sliten gjeng som ble sluppet løs i Berlins gater.

Koblingen mellom strategi, identitet, kreativitet og konsept er stadig viktigere for oss, og en utfordring vi også i stor grad møter på fra kundene våre. Vårt konkurransefortrinn er at vi skal ha en suveren orienteringsevne, samt en evnte til å tenke helhet mer enn andre. Dette var således ikke bare veldig god trening, men også et bevis på at vi klarer det.

I tillegg var Husleie.no både imponert og svært takknemlige for løsningsforslagene som kom, de ble utfordret på det meste og reiste hjem igjen med fornyet energi.

Se video her!