Nucleus henter film- og fototalent

Den kreative satsningen til Nucleus fortsetter. For å styrke leveransene innen film- og fotoproduksjon er Christian Søgaard Moen hentet inn.

– Vi ser en økende etterspørsel av film- og fotojobber knyttet til både tradisjonelle PR-jobber, men også som følge av et generelt større fokus fra kundene på innhold til egne kanaler, sier Nucleus’ leder for kreativitet, innhold og distribusjon, Kyrre Edquist-Hansen.

Byrået har opplevd sterk vekst på innholdsleveranser gjennom hele 2018, og ser nå behovet for å hente inn en spesialist på faget for å øke kapasiteten og kvaliteten på arbeidene. Christian Søgaard Moen kommer fra byrået New Work, der han jobbet som kreativ produsent. Han har også jobbet med film og foto for flere anerkjente kunder.

– Jeg valgte å si opp stillingen min i august for å ta fatt på frilanstilværelsen. Plutselig banket Kyrre på døra og tilbød meg en plass i Nucleus’ kreative satsning. Å jobbe med filmproduksjon, og det fra et kommunikasjons- og PR-perspektiv, ble altfor fristende. Jeg er veldig glad for å bli med på laget, forteller Søgaard Moen.

I tillegg til ansettelsen av Søgaard Moen, går Nucleus inn i et strategisk samarbeid med Navnløst Kollektiv, en «klynge» av selvstendige næringsdrivende innenfor film og foto. Kollektivet ble opprettet tidligere i år av Christian selv, i samarbeid med Greger Flak. Målet med kollektivet var å bringe kreatører sammen, nye og etablerte, for å lære av hverandre og for å dra nytte av hverandres kompetanse.

– I Christian får vi en ung og uredd type, men viktigst av alt et kreativt unikum vi gleder oss til å introdusere for kundene våre. Sammen med resten av det kreative teamet får vi et kjempeteam som både kan gjøre store og små jobber, sier Edquist-Hansen og fortsetter:

– Vi har jobbet integrert siden 2007, og fordi vi ikke har fagsiloer eller avdelingsorganisering internt, tror vi at vi er best på helhet i en bransje der bransjeglidningen aldri har vært større. I Nucleus er vi opptatt av å løse kundens utfordringer uavhengig om den endelige fagdisiplinen er PR, reklame, innhold, design eller annonsekjøp, avslutter han.

Nucleus teller nå 30 ansatte, men ifølge administrerende direktør Øyvind Løland er dette bare starten på en rekke ansettelser som vil skje mot slutten av 2018 og videre inn i 2019.