I forbindelse med anskaffelsen av flere nye kunder like før sommeren, har Nucleus utvidet staben med tre nye hoder. Inn kommer en bredere satsning på film, tekst og innhold i Heidi Elise Ellingsen og Daniel Jacobsen.

– Stadig flere kunder, både eksisterende og nye, søker seg til oss for å få hjelp med rådgivning og produksjon av kvalitetsinnhold for både digitale og analoge kanaler. Vi har bevisst søkt etter unge mennesker som kan levere innhold i form av tekst, foto og video med et helhelhetlig perspektiv. I tillegg til allerede etablerte medarbeidere er Heidi, Daniel og Andrine vårt svar på en økende oppdragsmengde gjennom våren og sommeren, sier leder for innhold, kreativitet og annonsering, Kyrre.

Daniel Jacobsen har en fortid som filmprodusent i Atea, mens Heidi kommer fra rollen som markedskoordinator i Finstart, teknologisatsningen til Sparebank 1, SR Bank. Begge to har hatt noen uker på å bli varme i trøya, og føler de har funnet seg greit til rette den første tiden.

– Jeg er veldig fornøyd. Det virker som at det er en gjeng som liker å spille på lag, og der folk drar nytte av kollegaenes beste egenskaper for et best mulig produkt, sier Heidi, og får støtte av Daniel.

– Det er få egoer, og en likesinnet gjeng. Det synes et felles mål om at Nucleus lykkes, sier han.

I KONGENS HAGE: F.v. Daniel Jacobsen, Andrine Davidsen, Heidi Elise Ellingsen og Axel Revheim.

Ny runde med trainee-ordning

I tillegg henter Nucleus allrounderen Andrine Davidsen i rollen som trainee. Hun skal være litt med på «alt», i form av å skrive tekster, både for innholdskunder og i pressearbeid, drive tradisjonell pr-virksomhet, kreative workshops og øvrige strategiske og rådgivende oppgaver som hører med byrålivet.

– Jeg har lenge hatt lyst til å jobbe i et byrå, og å kjenne på den hverdagen. Jeg har blitt veldig godt tatt imot de første ukene, og gleder meg veldig til fortsettelsen, sier hun.

– Jeg er glad for at vi har mulighet og anledning i disse tider til også å ansette en trainee. Korona-situasjonen har satt alle byråene i Norge under sterkt press med færre oppdrag, men vi har valgt å jobbe motsyklisk, og satse hardt på å vinne nye oppdrag. Det har vi lykkes med – i den grad at vi har sluppet å permittere og vunnet en rekke nye kunder. Derfor satser vi også nå med ansettelser. Det er viktig at byråene gjør plass og muligheter også til nyutdannede, og tar et ansvar for å gi dem de viktige første årene med arbeidserfaring, sier byråleder Axel.