Nucleus flyr hjem fra Berlin for andre gang denne måneden, denne gangen med en statuett i bagasjen. Under Digital Communication Awards stakk vi nemlig av med prisen for beste bidrag i kategorien «Employer branding & recruiting campaign».

Digital Communication Awards er utdelingen som hyller de beste bidragene innen digital kommunikasjon. Konkurransen har vært gjennomført helt siden 2011, og Nucleus har aldri gått helt til topps.

Før nå.

- I år vinner vi på prosjekter som vi visste ville være med å kjempe i toppen. Med pris i kategorien «Employer Branding and recruiting campaign» med Polferden viser vi at vi som en norsk aktør kan være med i kampen om å gjennomføre de sterkeste digitale kampanjene i Europa, sier administrerende direktør, Øyvind Løland.

Med hele åtte nominasjoner til konkurransen var det flere rådgivere fra Nucleus som la reisen sin til Berlin denne fredagen. At vi bruker tid og energi på konkurranser som dette har ifølge sjefen mange oppsider:

- Vi får vist oss frem på en helt annen scene enn den norske, samtidig som vi får målt oss med de beste. Når vi i tillegg viser at vi er prisen verdig, er det naturligvis noe vi bruker som en ekstra motivasjon videre i det spennende arbeidet vi gjør for kundene våre, sier en stolt administrerende direktør.

Nucleus vinner prisen i samarbeid med Hennig-Olsen Is, reklamebyrået S & B-N og app-utviklerne i Shortcut AS. Det å vinne pris for et helsefremmende og verdiskapende prosjekt som Polferden gjør hovedpersonen stolt:

- Det er inspirerende å vite at man er en del av noe større enn seg selv. Å gå til Sydpolen var en heftig opplevelse jeg sent vil glemme, men det betyr mye når man vet man har bidratt til en kampanje som baserer seg på verdier som helse og trivsel. Da er det ekstra gøy, sier polfarer Astrid Furholt.

Våre andre nominerte bidrag var prosjekter vi gjorde for Trygg Trafikk, Kavlifondet og Telenor Inpli.